Warunki gwarancji
- WYPEŁNIENIA ŚWIATŁOUTWARDZALNE ( okres 12 miesięcy lub 6 miesięcy w przypadku braków zębowych lub bruksizmu):
- przeprowadzenie i zakończenie pełnego zakresu leczenia zgodnie z planem leczenia ustalonym przez lekarza prowadzącego
- utrzymanie odpowiedniej higieny jamy ustnej ( systematyczne usuwanie złogów nazębnych)
- obecność na wyznaczonych wizytach kontrolnych ( min. co 6 m-cy)
- przestrzeganie zaleceń lekarza / higienistki stomatologicznej
- wykonywanie niezbędnych zdjęć RTG
* W przypadku, gdy do miesiąca czasu od założenia wypełnienia, ząb musi zostać przeleczony kanałowo, pacjent pokrywa jedynie koszty leczenia kanałowego ( wypełnienie wykonywane jest w ramach gwarancji pod warunkiem, że jego zakres nie zwiększył się znacząco ).
- PRACE PROTETYCZNE ( okres 12 miesięcy):
- przeprowadzenie i zakończenie pełnego zakresu leczenia zgodnie z planem leczenia ustalonym przez lekarza prowadzącego
- utrzymanie odpowiedniej higieny jamy ustnej oraz uzupełnień protetycznych ( systematyczne usuwanie złogów nazębnych)
- obecność na wyznaczonych wizytach kontrolnych ( min. co 6 m-cy)
- przestrzeganie zaleceń lekarza / higienistki stomatologicznej
- prawidłowe, zgodne z przeznaczeniem użytkowanie uzupełnień protetycznych
- naprawa we własnym zakresie zrywa umowę gwarancji ( gwarancja nie dotyczy napraw)
DOKUMENTEM STWIERDZAJĄCYM PRAWO DO REKLAMACJI JEST KARTA PACJENTA ZAWIERAJĄCA NIEZBĘDNE INFORMACJE DO JEJ UZYSKANIA.
- GWARANCJA NIE OBEJMUJE:
- prac tymczasowych, prowizorów ( korona tymczasowa, proteza natychmiastowa itp.)
- prac wykonanych na wyraźne polecenie pacjenta, w przypadku, gdy lekarz doradza korzystniejsze, ze względu na dobro pacjenta, rozwiązanie
- leczenia zębów mlecznych
- złamań koron zębów pomiędzy wizytami trwającego leczenia endodontycznego
- uszkodzeń powstałych na skutek uzupełnienia tylko części braków zębowych, powodujących przeciążenia uzupełnionej protetycznie okolicy
- uszkodzeń powstałych w wyniku urazów mechanicznych, naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu
- uszkodzeń powstałych w wyniku nieszczęśliwego wypadku
- uszkodzeń powstałych w wyniku wystąpienia chorób ogólnych, o których pacjent nie poinformował lekarza lub nie wiedział w chwili wykonywania usługi
- GWARANCJA PRZESTAJE OBOWIĄZYWAĆ W NASTĘPUJĄCYCH PRZYPADKACH:
- niedostatecznej higieny jamy ustnej
- niezgłaszania się na wizyty kontrolne
- nieprzestrzegania zalecanych wizyt kontrolnych
- niestosowania się do zaleceń lekarza
- złamań koron zębowych pomiędzy wizytami będącymi w trakcie leczenia endodontycznego
- stosowania prac protetycznych niezgodnie z ich przeznaczeniem
- ingerencją mechaniczną w pracę protetyczną przez innego lekarza, technika lub samego pacjenta
- uzupełnienia tylko części braków zębowych, powodując przeciążenie okolicy uzupełnionej protetycznie
- nieszczęśliwych wypadków
- naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu
- współistniejących chorób ogólnych wpływających na stan całego narządu żucia ( cukrzyca, padaczka, osteoporoza, stan po napromienianiu i terapii cytostatykami )
- niezgłoszenia się pacjenta po odbiór pracy protetycznej do 2 tygodni od momentu ukończenia pracy przez laboratorium protetyczne ( ze względu na możliwość przemieszczenia i rotacji zębów )
W przypadku wątpliwości związanych z przeprowadzonym leczeniem pacjent zobowiązany jest do osobistego zgłoszenia się do lekarza prowadzącego niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie od momentu pojawienia się problemu.