Higienizacja jamy ustnej

Zdrowie zębów zaczyna się od dziąseł, dlatego uwolnij swoje dziąsła już dziś!

Co to jest higienizacja jamy ustnej?

Pod pojęciem higienizacji jamy ustnej kryją się zabiegi z zakresu profilaktyki stomatologicznej mające na celu usunięcie wszelkich złogów odkładających się na Twoich zębach i dziąsłach podczas spożywania pokarmów, napojów oraz używek. Dodatkowo zabiegi wzmacniające powierzchnię zębów po wykonanej higienizacji.

Jakie zabiegi wchodzą w skład pełnej higienizacji?

Pierwszym etapem jest scaling. Lekarz dentysta za pomocą urządzeń ultradźwiękowych usunie twarde złogi nazębne zgromadzone na Twoich zębach. Jest to zabieg bezbolesny, jednak przy dużym kamieniu nazębnym możliwe jest uczucie dyskomfortu.

Kolejnym zabiegiem jest piaskowanie. Stomatolog za pomocą urządzenia powietrzno – proszkowego ( piaskarki ) usunie osady i przebarwienia ( powstałe na skutek picia kawy, herbaty, palenia tytoniu etc ) zgromadzone na powierzchniach Twoich zębów.

Na koniec Twój stomatolog przeprowadzi fluoryzację. Ma ona na celu wzmocnienie szkliwa Twoich zębów – dostarcza znacznie większą ilość fluoru niż podczas zabiegów domowych. Dzięki fluoryzacji zmniejsza się ryzyko rozwoju próchnicy.

Czy profesjonalna higienizacja jamy ustnej jest bezpieczna?

Tak! Każdy etap oczyszczania Twoich zębów jest bezpieczny i niezwykle potrzebny!

Zalegające złogi nazębne ( płytka nazębna, kamień, osad ) są każdego dnia zasiedlane przez nowe bakterie, które z czasem doprowadzą do poważnych chorób dziąseł i zębów.

Tylko dokładnie oczyszczone i wzmocnione zęby ( oraz przyzębie ) są gwarancją zdrowia Twojej jamy ustnej.

Obawiam się bólu ….

Zabieg nie należy do przyjemnych, jednak jest bezbolesny. Podczas zabiegu może pojawić się delikatne podkrwawianie dziąseł tuż przy zębie. Nie obawiaj się! Dziąsła szybko wrócą do pierwotnego kształtu, a Ty będziesz mógł cieszyć się pięknym, lśniącym uśmiechem.

Czy higienizacja to tylko czyste zęby?

Nie. Higienizacja jamy ustnej to zdrowie całej Twojej jamy ustnej. A dodatkowo regularne wizyty higienizacyjne mają ogromne znaczenie dla utrzymania efektów wcześniej przeprowadzonego leczenia stomatologicznego.

Podczas tego zabiegu Twój lekarz przeprowadza również wstępną ocenę stanu Twoich zębów i przyzębia.

Kiedy powinienem zgłosić się na higienizację do gabinetu?

Jeśli będziesz przestrzegał regularnych wizyt kontrolnych, Twój lekarz prowadzący poinformuje Cię o konieczności wykonania zabiegów higienizacyjnych.

Jeśli jednak sam podczas codziennego szczotkowania zębów zauważysz krwawienie, ból dziąseł, nadwrażliwość zębów czy nieświeży oddech ( mimo Twoich domowych zabiegów higienicznych ) powinieneś zgłosić się do naszej Kliniki w celu badania.

Mam wszczepione implanty, a moja żona nosi aparat ortodontyczny. Czy u nas też trzeba wykonywać zabieg higienizacji?

Oczywiście! Również regularnie.

Podczas zabiegu lekarz wstępnie ocenia stan uzupełnień ( zarówno w okolicy wszczepów, jak i tradycyjnych koron czy mostów ).

Podczas leczenia ortodontycznego dbałość o higienę jamy ustnej jest niezwykle ważna. Często wizyty muszą odbywać się częściej ze względu na miejsca idealne dla życia bakterii.

Jakie są zalecenia pozabiegowe?

Ważne jest, abyś po zabiegu przez 30 do 60 minut nie jadł i nie pił. Poza tym powinieneś zastosować wszystkie zalecenia Twojego dentysty.

I najważniejsze – regularne wizyty kontrolne oraz profesjonalne zabiegi higienizacyjne! Tylko takim sposobem uchronisz swoje zęby przed poważnymi chorobami.

Czy masz jeszcze jakieś pytania? Umów się na wizytę do naszej Kliniki ( +48 691 690 156 ). Lekarz na wszystkie chętnie odpowie i rozwieje Twoje wątpliwości dotyczące higieny Twojej jamy ustnej.

Zapraszamy Cię od poniedziałku do piątku w godzinach od 12 do 20.

Dużym atutem naszej Kliniki Stomatologicznej jest także bogata gama usług. Wychodzimy z założenia, że każdy nasz pacjent jest wyjątkowy i każdy zasługuje na to, co najlepsze, dlatego też oferowana przez nas stomatologia obejmuje szeroki wachlarz zabiegów, które pomagają odzyskać piękny i zdrowy uśmiech. Oferujemy m.in. kompleksowy przegląd jamy ustnej, leczenie zachowawcze, wybielanie zębów, licówki, implanty oraz nowoczesne borowanie piaskiem (abrazja powietrzna) będące alternatywą dla tradycyjnego wiertła.

Podziel się tą stroną ze znajomymi: