Chcesz dowiedzieć się więcej?
przycisk zamknij

Dziękujemy, zapytanie zostało wysłane do Esclinic.

12 marca – Dzień Drzemki w Pracy

  |  
  |  

Mało znane święto, ale bardzo ważne. Oczywiście powstało w Stanach Zjednoczonych kilka lat temu na podstawie badań naukowców z NASA, którzy stwierdzili, że drzemka zwiększa produktywność o 35%, kreatywność o 40%, a decyzyjność o 50%. Robili to Leonardo da Vinci, Napoleon Bonaparte, Winston Churchill, Thomas Edison, a nawet Barack Obama. A czy Wy bylibyście za tym, żeby w polskiej konstytucji widniał zapis o prawie do drzemki?

Sen to zdrowie, podkreślają to na każdym kroku naukowcy. A w naszych Gabinetach Stomatologicznych i Medycyny Estetycznej Esclinic dbamy o Wasze zdrowie i dobre samopoczucie. Sen poprawia pamięć i koncentrację, regeneruje cały organizm. Korzystnie wpływa na serce i układ sercowo – naczyniowy. Obniża poziom stresu. Pod koniec drzemki nasz organizm wydziela adrenalinę i noradrenalinę, które stymulują pracę mózgu i sprawiają, że jest on lepiej ukrwiony.

Aby sen był rzeczywiście wartościowy należy przede wszystkim znaleźć wolną chwilę i się zrelaksować. W pracy cz reguły ciężko jest wygospodarować czas na drzemkę oraz znaleźć właściwe miejsce, dlatego podpowiadamy, jak spać w pracy, żeby nikt tego nie zauważył:

  • Na ważne dokumenty:
    Kładziesz na biurku pisma, rozporządzenia lub inne dokumenty związane z pracą. Łokcie opierasz o biurko i podtrzymujesz lekko pochyloną głowę. Jeśli masz długie włosy możesz zrobić z nich „parawan”. Jest to dość stabilna pozycja, możesz sobie tak drzemać, dopóki ktoś nie klepnie Cię w ramię.

  • Samochód – sypialnia na kółkach:
    Jeśli dojeżdżasz do pracy własnym autem to masz doskonałą okazję do krótkiej drzemki na parkingu. Mówisz, że idziesz na spotkanie albo na obiad, a zamiast tego będziesz smacznie chrapać za kółkiem.

  • Na zgubiony ołówek:
    To sprawdzona i skuteczna technika. Kładziesz rękę na biurku i opierasz na niej głowę z twarzą skierowaną do podłogi. Druga ręka bezwładnie zwisa w dół. Możesz tak przeleżeć nawet 15 cennych minut. Gdy ktoś zapyta co się stało, mówisz, że schylasz się po ołówek, który wpadł pod biurko.

  • Wygaszacz ekranu z arkuszem Excela:
    Powszechnie wiadomo, że ludzie sprawnie posługujący się funkcjami w Excelu budzą szacunek i poważanie, szczególnie w dużych korporacjach. Dlatego jeśli na co dzień korzystasz z tego typu programów, warto zrobić sobie printscreen z widokiem jakiegoś sympatycznego arkusza i przyjąć, podczas drzemki, pozycję myśliciela.

  • Komnata tajemnic:
    Jeśli nie możesz rozłożyć karimaty pod biurkiem ani nie masz w biurze wolnej kanapy, poszukaj wolnej sali konferencyjnej lub pustego pokoju. Zamknij się od wewnątrz, zignoruj odgłosy dochodzące z zewnątrz i ciesz się chwilą spokojnego snu.



Naukowcy z Uniwersytetu w Manchesterze wykazali, że komórki mózgowe po prostu się „wyłączają” po większym wysiłku. Spadek glukozy we krwi szczególnie obniża aktywność połączeń nerwowych. To właśnie jest najlepszy moment na regenerującą i uspokajającą drzemkę.

W zależności od efektu, który chcemy uzyskać drzemka powinna trwać:

  • 2 – 5 minut – wyjątkowo efektywna, aby wyeliminować senność

  • 5 – 20 minut – poprawia koncentrację, żywotność, sprawność uczenia się oraz sprawność fizyczną

  • 20 minut – dodatkowo poprawia sprawność mięśni; dodatkowo usuwa zbędne informacje z mózgu, przez co poprawia się pamięć długoterminowa

  • 50 – 90 minut – poprawia zdolności percepcyjne, stan kości i mięśni

  • drzemka espresso – zapoczątkowana dobrą mocną kawą, po której należy się jak najszybciej położyć. Ten rodzaj drzemki jest dokładnie opisany w książce pt. „Sztuka leniuchowania. O szczęściu nicnierobienia” Ulricha Schnabela: „Kofeina we krwi rozkłada składniki, które normalnie wywołują uczucie senności. W ten sposób zagwarantowane jest poczucie świeżości po obudzeniu.”

W krajach zachodnich pracownicy są zachęcani, aby w trakcie przerwy na lunch odrobinę się zdrzemnąć, dlatego niektóre firmy stworzyły dla swoich pracowników specjalne pokoje, w których można oddać się tej relaksującej przyjemności. W siedzibie firmy internetowej Google pracownicy mogą odpoczywać ( również aktywnie ). Urzędnicy z Dolnej Saksonii w Niemczech realizują program „power napingu”. Jest to najkrótszy rodzaj drzemki. Trwa 5 – 20 minut.

Naukowcy ostrzegają, że zbyt mało dziś śpimy. Pracujemy zbyt intensywnie, czas wolny spędzamy również aktywnie: siłownia, spotkania ze znajomymi. Dlatego warto pomyśleć o krótkiej drzemce w ciągu dnia.

Niestety w naszym kraju ciągle uważane jest to jako przejaw lenistwa i nie jest społecznie akceptowane. Jednak warto pomyśleć o zmianie stereotypów i w tej kwestii wziąć przykład z Zachodu.

Celebrujmy zatem Dzień Drzemki w Pracy filiżanką pysznej kawy!

Dużym atutem naszej Kliniki Stomatologicznej jest także bogata gama usług. Wychodzimy z założenia, że każdy nasz pacjent jest wyjątkowy i każdy zasługuje na to, co najlepsze, dlatego też oferowana przez nas stomatologia obejmuje szeroki wachlarz zabiegów, które pomagają odzyskać piękny i zdrowy uśmiech. Oferujemy m.in. kompleksowy przegląd jamy ustnej, leczenie zachowawcze, wybielanie zębów, licówki, implanty oraz nowoczesne borowanie piaskiem (abrazja powietrzna) będące alternatywą dla tradycyjnego wiertła.

USŁUGI STOMATOLOGICZNE

USŁUGI MEDYCYNY ESTETYCZNEJ

Podziel się tą stroną ze znajomymi:



Udogodnienia, które dla Ciebie przygotowaliśmy: